Procedury pracy z uczniami, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się obowiązująca
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Tursku
Lp |
Działania |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialni |
1. |
Działania przeddiagnostyczne |
- obserwacja ucznia, - konsultacja z innymi nauczycielami uczącymi dziecko, - konsultacja z pedagogiem szkolnym, - rozmowa z rodzicami, - skierowanie na diagnozę
|
- wychowawca klasy. |
2. |
Działania diagnostyczne (jeśli rodzic wyrazi na to zgodę) |
- przeprowadzenie badania pod względem specyficznych trudności w uczeniu się |
- pedagog szkolny, - specjalista z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. |
3. |
Działania postdiagnostyczne |
- analiza opinii przez pedagoga, wychowawcę, nauczycieli uczących (jeśli rodzic udostępni szkole), - wpisanie na listę osób z trudnościami w uczeniu się, - dostosowanie wymagań edukacyjnych z wykorzystaniem odpowiednich metod i form pracy z danym uczniem, - poinformowanie rodziców i ucznia o dostosowaniu wymagań edukacyjnych, - opracowanie sposobu sprawdzania wiedzy i umiejętności zgodnie z zaleceniami PPP, które będą wspierały ucznia w rozwoju, - ustalenie współpracy z rodzicami, - dostosowanie warunków egzaminów zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, - dokonanie analizy postępów ucznia i sformułowanie wniosków do dalszej pracy. |
wychowawca, pedagog szkolny. |
4. |
Dokumentowanie dostosowania wymagań |
- indywidualny plan pracy z uczniem (jeśli jest takie zalecenie poradni) - dzienniki zajęć wyrównawczych, - karty pracy, sprawdziany i inne prace ucznia, - analiza postępów ucznia, |
Wychowawca (realizują wszyscy nauczyciele danych przedmiotów oraz nauczyciele prowadzący zajęcia wyrównawcze |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Tursku